مقالات

پخت و نگهداری سوسیس

در این مقاله قصد داریم شما را با پخت و نگهداری سوسیس و کالباس آشنا نماییم، رعایت نکات گفته شده در ادامه سبب می شود که شما مزه واقعی سوسیس و کالباس را احساس نمایید، با ما همراه باشید. 

انگیزه اصلی ایجاد فراورده های گوشتی :

انگیزه اصلی ایجاد فراورده های گوشتی این بوده که، محصولی تولید شود که علاوه بر تامین پروتئین مورد نیاز بدن، طعم و مزه خوبی هم به همراه داشته باشد و بتوان آن را سریع و آسان مصرف کرد. برای این که سوسیس و کالباسی که مصرف می کنیم سالم بماند، باید با روش پخت و نگه داری سوسیس آشناییت داشته باشیم که ما در ادامه شما را با آن ها اشنا می کنیم تا سوسیس و کالباس را سالم میل کنید. 

پخت و نگهداری سوسیس :


1 ) برای نگه داری طولانی مدت سوسیس و کالباس باید آن را به فریزر انتقال داد و آن را منجمد کرد.
2 ) برای جلوگیری از مسمومیت های غذایی به خصوص در فصل تابستان و از بین بردن باکتری هایی نظیر سالمونلا باید برای پخت، سوسیس را به مدت 12 دقیقه حرارت داد. بنابراین بهتر است قبل از سرخ شدن آن ها را آب پز کنید و سپس سرخ نمایید .

3 ) سوسیس مرغوب درصد گوشت بالاتری را نسبت به سوسیس بی کیفیت دارد هرچه میزان گوشت استفاده شده در آن ها کمتر باشد چروکیده شدن و کاهش حجم بیشتری بعد از پخته شدن رخ می دهد.

ویژگیهای سوسیس و کالباس مرغوب :

1 ) نبود لکه های تیره و سبز رنگ.

2 ) دارای بسته بندی مناسب و بدون حباب هوا باشد.

3 ) هر قدر درصد گوشت در فرآورده بیشتر باشد، مرغوبیت آن نیز بالاتر خواهد بود.

4 ) فاقد گلوتن (gluten) باشند. یعنی فاقد خرده نان، پودر سیب زمینی و برنج باشند.

5 ) باید دارای پوست شفاف و براق باشد.

مواد نگهدارنده را می توان به دو دسته تقسیم نمود :

1) مواد نگهدارنده ای که خاصیت ضد میکروبی داشته و از رشد حشرات، باکتری و قارچ ها جلوگیری می کنند و آنتی اکسیدان ها که از اکسید شدن اجزای ماده غذایی جلوگیری به عمل می آورند.

2) از مواد نگهدارنده دسته دوم می توان نیترات سدیم، نیتریت سدیم، سولفیت ها، دی اکسید گوگرد، سدیم بی سولفات و پتاسیم بی سولفات را نام برد. دیگر انواع مواد نگهدارنده دارای فرمالدئید (معمولاً به صورت محلول) ، گلوتارالدئید و اتانول می باشند.

انجماد سوسیس

سوسیس‌ها را بیشتر از ۳۶ ساعت در یخچال نگهداری نکنید و برای نگهداری سوسیس‌ها به مدت طولانی‌تر آن‌ها را به فریزر انتقال دهید و آن را منجمد کنید. ابتدا سوسیس و کالباس را طبق دستور خود بپزید و یا اینکه در یک قابلمه روغن کاری شده با حرارت متوسط تا زیاد بپزید تا پخته شود.
بگذارید قبل از قرار دادن لایه لایه در یک ظرف با هوا کاملا خنک شود. روی هر لایه را با کاغذ پخت بچرخانید تا سوسیس و کالباس به هم نچسبد و از این طریق می توانید چند سوسیس را یکجا فریز کنید. ظرف را با تاریخ امروز (و تاریخ انقضا) برچسب بزنید و بیش از سه ماه در فریزر قرار دهید.

یخ زدایی سوسیس 

 ساده‌ترین و ایمن‌ترین روش برای یخ زدایی سوسیس و کالباس قرار دادن آنها در بشقاب در یخچال به مدت یک شب است. روش دیگر ، شما می توانید سوسیس پخته شده یخ زده را در ماکروویو بر روی تنظیمات یخ زدایی تا 10 دقیقه برای سوسیس و کالباس‌های آماده در دسترس قرار دهید. در قالب ، فر یا ماکروویو مجدداً گرم کنید. دقت کنید که، پس از یخ زدایی نمی‌توانید سوسیس و کالباس را دوباره خنک کنید.

سوسیس و کالباس

سوسیس و کالباس با گوشت چرخ شده مخلوط شده با چربی ، نمک و سایر ادویه‌ها تهیه می شود (بعضی از آنها همچنین حاوی مواد نگهدارنده و / یا مواد پرکننده هستند). این مخلوط معمولاً درون محفظه‌ای پر می شود. با وجود همه چیزهای مشترک ، همه سوسیس‌ها برابر نیستند و یکسان ساخته نمی‌شوند. در چه مواردی چهار نوع اصلی سوسیس – تازه ، از قبل پخته شده ، دودی و پخته شده – تعریف شده است.

سوسیس های پخته

سوسیس های از قبل پخته شده – مانند هات‌داگ ، سوخاری ، بولونیا و مورتادلا به سبک آلمانی‌اند؛ معمولاً با مواد پر کننده صاف و حتی خالص ساخته می شود. بعضی اوقات مواد پر شده قبل از قرار گرفتن در محفظه تا حدی پخته می شوند ، اما در همه موارد ، سوسیس پس از پر شدن پخته می شود.

نکات خرید سوسیس و کالباس

برای اطمینان از اینکه همه افراد خانواده را در نظر می گیرید و هرگونه حساسیت به لبنیات ، مغزها یا گلوتن را در خود جای داده‌اید ، همیشه برچسب سوسیس و کالباس خود را بررسی کنید تا از همه مواد تشکیل دهنده آگاهی داشته باشید. شما همچنین می خواهید سالم‌ترین گزینه ها را با کمترین چربی انتخاب کنید و از افزودنی های غیر طبیعی برای تغذیه خانواده خود با موادی که هم طعم شگفت‌انگیز دارند و هم برای بدن آنها بی خطر هستند ، خودداری کنید. در حالی که برخی سوسیس ها حاوی مواد پرکننده و مواد افزودنی غیر طبیعی مانند MSG هستند ، سوسیس Premio یک انتخاب مغذی تر است – با چربی های ترانس صفر و فاقد مواد مصنوعی ، مواد پرکننده ، MSG یا مواد نگهدارنده ، سوسیس طبیعی ما نیز فاقد گلوتن ، بدون لبنیات و مغز است.

تاریخچه سوسیس و کالباس

سوسیس سازی از قصابی‌ها شکل گرفته است. به طور سنتی ، سازندگان سوسیس و کالباس ،از اندام‌های مختلفی مانند ، گوشت ، خون و چربی و برای کمک به حفظ آنها نمک می زدند. سپس آنها را درون محفظه‌های لوله‌ای ساخته شده از روده‌های تمیز شده حیوان قرار داده و به شکل استوانه‌ای مشخص تولید می کردند. از این رو ، سوسیس ، و سوسیس سالامی از قدیمی‌ترین غذاهای آماده هستند ، این سوسیس‌ها بلافاصله پخته و خورده می شوند و یا با درجات مختلف خشک می شوند.

فروشگاه

همان طور که در بالا از روش ها و پخت و نگهداری سوسیس آشنا شدید؛ می توانید به مقالات دیگر ما درباره پروتئین گوشت، بهترین برند های سوسیس و کالباس، طرز تهیه سوسیس کبابی، 7 تا از بهترین ساندویچ های جهان و غیره را مطالعه نمایید. شرکت ماکیماه عرضه کننده بهترین برند های سوسیس و کالباس در ایران است. محصولات ما همگی با استاندارد های به روز جهانی تولید شده و همه دارای تاییده وزرات بهداشت و سازمان غذا و دارو می باشد. با به شما این اطمینان را می دهیم که بهترین محصولات را به هموطنان مان ارائه می دهیم. جهت مشاهده محصولات به فروشگاه دیدن فرمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید