مقالات

بهترین برند های سوسیس و کالباس

بهترین برند های سوسیس و کالباس

در دنیا امروز با توجه به تغییر فرهنگ غذا خوردن و علاقه عموم مردم به غذاهای فست فود ، و نقش بزرگ فراورده های گوشتی در برنامه غذایی ، نیاز به نظارت بیشتر در زمینه تولید محصولی سالم از قبل بیشتر احساس شده است. در این مقاله ما قصد داریم شما را با بهترین برند های سوسیس و کالباس در جهان آشنا کنیم. این برند ها علاوه بر تولید محصول با کیفیت و فروش بیشتر در بازار ، سلامتی مصرف کنندگان خود را در درجه اول قرار دارد. در بازار تعداد برند های سوسیس و کالباس که محصول بی کیفیت تولید می کنند بی شمار می باشد. متاسفانه این شرکت ها بیشتر به دنبال فروش محصولات خود می باشند تا این که به سلامت مصرف کننده خود اهمیت بدهند.

برند های مطرح تولید سوسیس و کالباس

تعداد برند های مطرح در زمینه تولید سوسیس و کالباس در اروپا و آمریکا بی شمار می باشد. که می توان به دو تا از بهترین آن ها یعنی premio sausage و aidells  زیر اشاره کرد:

  • premio sausage
    این برند ایتالیایی یکی از پیشگامان تولید فراورده های گوشتی در جهان می باشد که توانسته سهم بزرگی در بازار داشته باشد و هر ساله محصولات خود را به آمریکا و هم کشور های اروپایی صادر کند. از نام آشنا ترین محصولات پریمیو می توان به سوسیس ایتالیایی اشاره کرد.
  • aidells
    ا
    ین برند آمریکایی که در سال 1983 تاسیس شد. توانست با شیوه های قدیمی تولید سوسیس زود نام خود را در برند جهانی مطرح کند. برند aidells علاوه بر تولید سوسیس و کالباس مرغوب ، مشغول به تولید ناگت ، لبرکزه و استیک نیز بوده است. محصولات این برند که تشکیل شده از گوشت گاو و گوسفند تازی می باشد ، مورد استفاده برند های مطرحی از جمله KFC و McDonald’s بوده است.
  • این دو برند از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده سوسیس و کالباس در جهان می باشند که همواره با نوآوری خود محصول ، متنوعی را روانه بازار کرده اند.

خارجی یا ایرانی


شاد این سوال برای شما پیش بیاید که از سوسیس و کالباس ایرانی استفاده کنیم یا خارجی؟ خب متأسفانه باید بگم که اغلب مردم به محصولات ایرانی هیچ اعتمادی ندارند. اما همیشه این طور نیست. در کشور ایران هم محصولاتی با کیفیت تولید می‌شود. فرآورده های گوشتی داخل کشور هم دارای کیفت خوب و مرغوب‌اند. اما باید در خرید سوسیس و کالباس به نکاتی نیز توجه داشته باشیم.
شرکت ماکیماه با استاندارهای روز جهانی اقدام به تولید فرآورده های گوشتی کرده است. ماکیماه با آقای دکتر ورنر بالزر، کارشناس شرکت Almi بهترین و خوشمزه‌ترین سوسیس و کالباس های منطقه را تولید و عرضه کرده است. مشتریان ما می‌توانند با اطمینان خاطر اقدام به خرید از محصولات ما کنند. همچنین می‌توانند برای اطمینان بیشتر به صورت حضوری به ما سر بزنند. آدرس و دفتر فروش شرکت ماکیماه : تهران، شهرک صنعتی گلگون می باشد.

نکات مهم هنگام خرید سوسیس و کالباس


مسلما هر محصولی را که خریداری می کنید باید به خصوص فرآورده ها گوشتی، باید دارای سیب سلامت، تحت نظارت وزارت بهداشت، استاندارد، و سازمان غذا و دارو و دامپزشکی باشد. سوسیس و کالباس به عنوان قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین غذای آماده در دنیا مورد استفاده قرار گرفته است. پس هنگام خرید به استاندار ها و مارک‌های معتبر توجه کنید. از نکات دیگری که در خرید سوسیس و کالباس می‌توان گفت: تیره نبودن رنگ گوشت، نداشتن لکه و زدگی، بوی نامطبوع و طعم ناخوشایند در هنگام مصرف است. به غیر از موارد گفته شده حتما به آدرس، تلفن، تاریخ تولید و انقضا، شماره ثبت شرکت، لوگوی استاندارد، لوگوی سازمان غذا و دارو، کد شناسایی بر روی محصول، توجه کنید.

انواع سوسیس و کالباس

سوسیس و کالباس تازه

سوسیس‌ها و کالباس‌ها به چند نوع :تازهف پخته، تخمیری و امولسیونی درست می‌شوند. سوسیس و کالباس تازه به شکل و قطعه های درشت و خرد شده‌ای است که، نمک سود نشده و به صورت نیم پخته یا منجمد آماده می شود.

سوسیس و کالباس تخمیری

تخمیر که یکی از قدیمی‌ترین روش های نگهداری گوشت می باشد، و در تولید انواع سوسیس و کالباس تخمیری به کار می رود. این شیوه تولید ماندگاری طولانی تر نسبت به سایر تولید دارد. این امر به خاطر تولید اسید لاکتیک است که باعث ماندگاری می شود. سوسیس و کالباس تخمیری را در دو گروه خشک و نیمه خشک عرضه می کنند. در سوسیس های کالباس های تخمیری به علت اسید تولید شده، رشد باکتری های بیماری زا ممکن نیست.  

اسامی سوسیس و کالباس های معروف

  • کالباس خشک معمولی : از گوشت، تکه های پسته، سیر، فلفل عمل می آید.
  • مارتادلا :(mortadella): از گوشت، تکه های چربی، فلفل، سیر و ادویه جات تهیه می شود.
  • سالامی(salami): سیر و تکه های چربی و به صورت تخمیری درست می شود.
  • پپرونی(pepperoni): خشک و تند است و در تهیه پیتزا مصرف می گردد.
  • بلغاری : خشک و دودی بوده و از تکه های گوشت، سیرو فلفل درست می شود.
  • هات داگ و یا فرانکفورتر: پخته شده و دودی میباشند.طعم آنها معمولا ملایم تر و پر آب تر است.

سالامی

سالامی یک فرآورده گوشتی است که به صورت تخمیری و خشک شدن تولید می‌شود. انواع مختلف سالامی به صورت سنتی در ایتالیا، فرانسه، سوئد، آلمان تولید و عرضه می‌گردد. طعم این سوسیس ترش مزه و ماندگاری یک ماهه در دمای استاندارد دارد.

 

شرکت ایران ماکیماه

تولید سوسیس و کالباس مرغوب همواره یکی از مسائل مورد بحث در میان هم تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان بوده است. با توجه به روز شدن تجهیزات و تکنولوژی باید روز به روز در تولید محصولی با کیفیت قدم برده شود. شرکت ایران ماکیماه توانسته است با استفاده از تجهیزات مدرن هم رقیب شرکت های بزرگ اروپایی و آمریکایی در تولید سوسیس و کالباس شود. تمامی محصولات تولید شده اعم از سوسیس و کالباس ، استیک ، برگر از تازه ترین گوشت گاو و گوسفند تهیه شده است.
شرکت ایران ماکیماه همواره پیشتاز در زمینه تولید فراورده های گوشتی بوده است تا نیاز خانواده های ایرانی که قصد دارند محصولی سالم مصرف کنند را تامین کند. برای سفارش محصولات می توانید به قسمت فروشگاه مراجه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید