آموزش پخت غذا

طرز درست کردن الویه ماکیماه

طرز درست کردن الویه

طرز درست کردن الویه با کالباس بسیار ساده و سریع می باشد و ماکیماه قصد دارد هر آنچه که به خوشمزه تر شدن این سالاد کمک می نماید را به شما آموزش دهد. الویه یکی از سالاد های محبوب بین تمام ایرانی ها در هر رده سنی می باشد. این سالاد لذیذ را هم می توان با مرغ و هم کالباس درست کرد که هریک طرفداران بخصوص خود را دارد. سالاد الویه جزو غذا های بین المللی شناخته می شود و زادگاه این سالاد لذیذ کشور روسیه می باشد. با درست کردن سالاد الویه شما در کم ترین زمان ممکن می توانید هر تعداد مهمان را که دارید سیر نمایید و بهترین شکل ممکن از مهمان خودتان پذیرایی نمایید. خب بریم سراغ آموزش سالاد الویه با ماکیماه همراه باشید.

مواد اولیه برای درست کردن سالاد الویه ( 4 نفر )

سیب زمینی پخته شده  4 عدد
هویج متوسط  2 عدد
خیارشور   8 عدد کوچک
کالباس یا ژامبون مرغ خرد شده ماکیماه  3/4 پیمانه
کنسرو نخودفرنگی یا نخود فرنگی   1 پیمانه
سس مایونز  1/5 پیمانه
تخم مرغ آب پز شده سفت  4 عدد
شوید و گوجه فرنگی  به مقدار لازم برای تزئین
نمک و فلفل
 به مقدار لازم
نان باگت
 8 عدد
ذرت پخته شده  نصفه لیوان
فلفل دلمه ای  یک  عدد

مرحله اول طرز درست کردن الویه:

در ابتدا سیب زمینی و تخم مرغ ها را آب پز نمایید به این صورت که در قابلمه آب بریزید و سیب زمینی و تخم مرغ ها را داخل قابلمه به مدت 1 ساعت قرار دهید تا به خوبی پخته شود. پس از اینکه سیب زمینی و تخم مرغ ها به خوبی پخته شد، آن ها را پوست بگیرید و رنده نمایید. در صورتی که دوست دارید که مزه سیب زمینی در زیر دندانتان احساس شود می توانید سیب زمینی ها را با استفاده از گوشتکوب له نمایید.

مرحله دوم طرز درست کردن الویه:

در مرحله دوم، نوبت به خرد کردن خیارشور ها، ژامبون و یا کالباس می رسد. پس از این که خیار شور و کالباس را خرد کردید، آن ها را درون ظرفی بریزید و با سیب زمینی و تخم مرغ ترکیب نمایید. بعد از اینکه حسابی مواد با هم ترکیب شدند، شما می توانید فلفل دلمه ای خورد شده، هویج و یا به انتخاب خودتون ذرت و یا نخود فرنگی پخته شده نیز را به ترکیب قبلی اضافه نمایید.

مرحله سوم طرز درست کردن الویه:

در این مرحله سس مایونز را درون ظرفی دیگر همراه با نمک، فلفل و در صورت تمایل کمی آبلیمو حسابی با یک دیگر ترکیب نمایید. توجه شما اگر قصد درست کردن برای افرادی که مشکل فشار خون را دارند می توانید از ماست بجای سس مایونز استفاده نمایید. 

مرحله چهارم و مرحله پایانی

در این مرحله شما باید سس حاصل از مرحله سوم را بر روی ترکیب بدست آمده از مرحله دوم، اضافه نمایید. بعد از این که سس را اضافه کردید و خوب مواد را مخلوط کردید، بیایید الویه را مزه نمایید و هر چاشنی که فکر می کنید لازم دارد را اضافه نمایید. در آخر الویه را درون یخچال به مدت 2 ساعت قرار دهید تا سرد و آماده سرو شود. الویه شما آماده هست و می توانید میل فرمایید.

تزئین الویه

شما اگر قصد برگزاری جشنی را دارید می توانید سالاد الویه را به شکل های گوناگون و در ظرف های مختلف تزئین نمایید. برای تزئین شما می توانید، پس از آنکه الویه را درون ظرف مورد نظر خود ریختید با استفاده از سس های مایونز، فرانسوی و برش دادن گوجه، خیار شور، نخود فرنگی، زیتون و چیپس حسابی تزئین نمایید. الویه می تواند غذایی مناسب برای تمامی جشن های شما باشد.

نکات مهم در طرز درست کردن الویه

نکته شماره یک: همینطور که گفته شد بسیاری از افراد علاقه بسیاری به الویه آماده شده با کالباس دارند بنابراین شما می توانید از ژامبون و کالباس با کیفیت استفاده نمایید، یکی از مواردی که طعم الویه با کالباس را خوشمزه می نماید، انتخاب کالباس و ژامبون با کیفیت می باشد. شما برای درست کردن الویه می توانید از ژامبون و کالباس ماکیماه استفاده نمایید تا طعم واقعی ژامبون را احساس نمایید.

نکته شماره دو: می توانید از ماست به عنوان سس استفاده نمایید.

نکته شماره سه: بسته به زائقه خودتان می توانید از مواد غذایی که دوست دارید در ترکیبات الویه استفاده نمایید. الویه جزو غذاهایی می باشد که می توان را به شکل های گوناگون درست نمود و شما هیج محدودیتی از این بابت ندارید.

رعایت نکات مهم در طرز درست کردن الویه به شما کمک می کند تا سالاد خوش طعم تری درست نمایید.

 

نکته شماره چهار: هویج را به هیچ عنوان در سالاد الویه رنده نکنید چون باعث شل شدن سالاد الویه شما می شود.

نکته شماره پنج: اگر عجله ای برای سرو ندارید، توصیه ما به شما این هست که بگذارید سالاد الویه تایم بیشتری دا در یخچال سپری نماید؛ هرچه الویه سرد تر باشد طعم بهتری پیدا می نماید.

نکته شماره شش: اگر دسترسی به ذرت و نخود فرنگی ندارید می توانید از کنسرو این محصولات در سالاد خود استفاده نمایید.

در آخر شما عزیزان می توانید تجربه خود را از درست کردن سالاد الویه با استفاده از این آموزش و ژامبون ماکیماه را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین اگر شما این سالاد را به نحو دیگری آماده می نمایید و ترفند های بهتری برای لذیذ کردن این سالاد دارید حتما با ما در میان بگذارید.

فروشگاه ماکیماه

طرز درست کردن الویه بسیار آسان است، اگر که شما به یکسری از نکات گفته شده توجه نمایید و از مواد درجه یک استفاده نمایید. اگر قصد دارید سالاد الویه با کالباس را برای مهمانان و اعضای خانواده خود درست نمایید می توانید از ژامبون و کالباس ممتاز ماکیماه استفاده نمایید تا هر چه بهتر از گذشته این سالاد خوش طعم تر شود. برای خرید کافیست شما وارد فروشگاه سایت شوید و با قیمتی ویژه فراورده های گوشتی مورد نظر خودتان را خریداری نمایید. تمامی محصولات ماکیماه در کوتاه ترین زمان ممکن با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی بدست شما عزیزان می رسد. جهت هرگونه پرسش می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید