مقالات

توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از کرونا

در این مقاله قصد داریم شما را با روش های جلوگیری از ویروس کرونا و توصیه های سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از این بیماری آشنا نماییم. خواندن این مقاله برای همه توصیه می شود و این مقاله را برای تمام کسانی که سلامتی شان برای شما مهم است به اشتراک بگذارید. با ماکیماه همراه باشید.

توصیه های سازمان بهداشت جهانی ( WHO )

1) ویروس کرونا از پوست سالم رد نمی شود و تا ده دقیقه روی پوست زنده است پس اگر دستکش ندارید نگران نباشید، فقط نباید دست های خود را به بینی و دهان خود بزنید.

2) ویروس کرونا در سطوح پارچه ای تا 6-12 ساعت و فلزی 12-20ساعت و در سطح استیل تا 20 روز زنده است.

3) به علت درشت بودن این ویروس هر ماسکی می تواند در محیط آلوده محفوظ کننده باشد ( پارچه ای ، ویبریلی و… ) به شرطی که خشک باشد و بهتر است مرتب ماسکتان را عوض نمایید.

4) اگر به بیرون از خانه می روید( کارمند، کارگر، مغازه دار و…) هستید، اولا: فاصله 1/5 متری از دیگران را مراعات کنید و دوما: به علت اینکه این ویروس سنگین است (حدود 400-500 نانومتر )  به زمین می افتد پس کفش هایتان را که منبع مهم آلودگی است به هیچ وجه آن را داخل خانه نیاورید .

5) لزومی ندارد همه ی لباس هایی را که می پوشیم را بشوریم بلکه می توان لباس ها را روی شوفاژ یا نور مستقیم خورشید قرار داد پاک کرد.

6) ویروس کرونا با آب گرم و مواد شوینده خانگی کاملا از بین می رود.

7) کلونی ( اجتماع ) اصلی این ویروس در بینی است، پس مرتب بینی تان را با آب گرم شستشو دهید.

8) بهتر است محل زندگی و کارتان تهویه مناسبی داشته باشد.

 

جلوگیری از ویروس کرونا

شما به سادگی می توانید جلوی این ویروس را بگیرید.

1) این ویروس کرونا تا 60- درجه سانتی گراد زنده ولی در دمای 30 درجه سانتی گراد به بالا می میرد، پس بهتر است شستشو و نظافت ها را با آب گرم انجام داد.

2) در طول روز چندین مرتبه به مدت 10 تا 15 ثانیه نفستان را نگه دارید و سپس بازدم انجام دهید، اگر سرفه پیدا کردید و یا تنگی نفس حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید. نگذارید به مشکل تنفسی دچار شوید و سپس به دکتر مراجعه کنید چون شاید دیر شود.

3) اگر به نوشیدنی گرم دسترسی ندارید آدامس بجویید تا گلویتان مرتب با آب دهانتان مرطوب و شستشو شود.

4) به هیچ وجه آب سرد و غذای سرد نخورید، آب گرم ( چای گرم، قهوه گرم، و دمنوش های گرم ) بنوشید.

5) برای خشک کردن لباس ها بهتر است آن ها را در زیر نور خورشید یا شوفاژ قرار دهید.

6) موقع عطسه کردن تا جایی که امکان دارد از دیگران فاصله بگیرید و محکم با هر چیزی که در دسترس شما هست جلوی دهان و بینی خود را بگیرید و برای چند ثانیه ول نکنید تا تمام ترشحات جذب شود و پراکنده نشود.

7) با آب گرم حمام کنید.

8) پس از شستشوی دست ها وقتی به جای آلوده نمی رویم بهتر است دستهایمان را با کرم یا وازلین مرطوب نماییم تا به مرور زمان به اگزما دچار نشویم. با آرزوی سلامتی برای همه ی مردم جهان و شکست ویروس کرونا

نشانه‌های بیماری کووید ۱۹ چیست؟

شایع‌ترین علائم این بیماری تب، خستگی و سرفهٔ خشک است. سایر علائم کمتر شایع بوده و تنها در بعضی از بیماران به ندرت دیده می‌شود که شامل درد، احتقان و آب‌ریزش بینی، سردرد، التهاب چشم (ورم ملتحمه)، گلودرد، اسهال، از بین رفتن حس بویایی و چشایی، جوش و بثورات پوستی و یا بی‌رنگی انگشتان دست و پا می‌باشد. این علائم به طور معمول خفیف بوده و به تدریج شروع می‌شوند.

حدود 70 درصد از بیماران بدون نیاز به درمان خاص، می توانند سریعا بهبود یابند. از هر ده نفر یک نفر توان مبارزه با این ویروس را ندارند و متاسفانه جان خود را از دست می دهند. طی آماری که سازمان بهداشت جهانی بیان کرده است، افراد مسن و افرادی که سابقه بیماری دارند بیشترین قربانی این ویروس خطرناک می باشند.

کووید ۱۹ به چه شکل منتقل می‌شود؟

افراد می‌توانند ویروس کرونا را از سایر مبتلایان به این ویروس از طریق هوا و برخورد های فیزیکی بگیرند. این بیماری می‌تواند از طریق قطرات کوچک بینی یا دهان در هنگام سرفه کردن یا بازدم فرد مبتلا به فرد دیگر انتقال یابد. همواره فاصله یک متری خود را با هر فرد رعایت نمایید چرا که در صورت استنشاق قطرات خارج شده از دهان فرد مبتلا باز این ویروس به بدن شما منتقل می شود.

اقدامات حفاظتی برای همه و جلوگیری از شیوع بیماری

از آخرین اطلاعاتی که در مورد شیوع کرونا ویروس، در سایت سازمان بهداشت جهانی ارائه می‌شود آگاه باشید تا همواره بهترین تصمیم را برای برخورد با این ویروس خطرناک داشته باشید.

با انجام برخی اقدامات بسیار ساده می‌توانید احتمال ابتلا به این بیماری یا شیوع آن را در خود کاهش دهید:

  • به طور پیوسته دستان خود را پس از انجام هرکار با دستمال آغشته به الکل تمیز نمایید یا آن‌ها را با آب و صابون به مدت یک دقیقه بشویید. این کار باعث از بین رفتن ویروس‌هایی می‌شود که ممکن است روی دستان شما باشند.
  • حداقل ۱ متر فاصله بین خود و هر فردی را که سرفه یا عطسه می‌کند در نظر داشته باشید. هنگامی که فرد سرفه یا عطسه می‌کند، قطرات مایع کوچکی از بینی یا دهان خود به بیرون پرتاب می‌کند که ممکن است از طریق حاوی ویروس باشند. اگر خیلی نزدیک باشید ممکن است قطرات حاوی ویروس کرونا را تنفس کنید و باعث مبتلا شدن شما به این ویروس می شود.
  • از لمس چشم، بینی و دهان خود اجتناب کنید. دست‌ها بسیاری از سطوح را لمس می‌کنند و ممکن است خیلی سریع به ویروس آلوده شوند، بنابراین دست آلوده خود را به هیچ عنوان سمت دهان و چشم های خود نبرید.
  • شما در کنار اطرافیانتان باید بهداشت تنفسی را رعایت نمایید. به این منظور در هنگام سرفه یا عطسه کردن دهان و بینی خودتان را با یک دستمال بپوشانید و پس از آن دستمال را دور بیندازید.
  • اگر احساس ناخوشایندی دارید بهتر است در خانه بمانید. اگر تب، سرفه و مشکل در تنفس دارید سریعا به مراکز درمانی مراجعه نمایید، هرلحظه در برابر این ویروس مهم می باشد.

ارسال محصولات ماکیماه

در این روز ها، که کرونا سلامت همگان را به خطر انداخته است، شما بدون هیچ نگرانی ای می توانید اقدام به ثبت سفارش نمایید، تمامی محصولات ماکیماه در کم ترین زمان با رعایت تمامی پروتکل بهداشتی به دست شما عزیزان می رسد. برای ثبت سفارش محصولات می توانید همین حالا به فروشگاه وب سایت مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید